Blogg
Som sagt, ibland händer det att jag plötsligt får lust att skriva något intelligent (eller inte). Oavsett kvalitet på det skrivna är det här det hamnar. Enjoy 🙂
What’s in it for the kund?
Ursäkta den språkliga kontaminasammanblandningen, men jag gillar verkligen det här uttrycket (ni som hört mig prata känner säkert igen det). Vad menar jag då? Jo, när man ska skriva reklamtext, innehåll (content), eller varför inte en tidningsartikel gäller det att ha...
Den viktiga rubriken
Låt mig först göra en sak helt klar. En rubrik är inte samma sak som en överskrift. ”Mitt sommarlov” är en överskrift. ”Nya kollektionen är här” är en rubrik. Rubrikens har flera uppgifter. Ett: att mottagaren (eller läsaren) ska upptäcka den. Två: att mottagaren ska...
Därför är nativeannonsering så bra
En native är en annons som ser ut som en artikel och kan rida på den vanliga artikelns trovärdighet.
Vad säljer du - egentligen? Du kanske tycker att du säljer försäkringar. Och din kund kanske tror att hen köper en försäkring. Men det är inte hela sanningen. Som leverantör, säljare, konsult – vad det än vara månde – fyller du/dina tjänster eller produkter ett...
Senaste kommentarer